SRIKANDI FISABILILLAH

AKU SEORANG DAIE~

Perjalanan sebagai seorang daie di atas muka bumi Allah ini bukanlah mudah...
Tatkala diriku asyik berjalan, seringkali terpijak duri lantaran terlalu alpa dalam menikmati kenikmatan dunia..

Dunia Oh Dunia..
Kau ibarat iguana, pergi ke warna kuning.. kau akan berubah menjadi kuning
Pergi ke warna hijau, kau akan berubah menjadi hijau
Berubah-ubah mengikut warna keadaan..
Insan yang alpa pasti tidak akan menyedari kewujudanmu itu..
Insan yang alpa seperti air sungai yang mengalir.. hanya mengikut arusnya..

Tapi,
Aku tidak ingin jadi seperti itu..
Aku tidak ingin jadi pejalan yang memijak duri...
Aku tidak ingin jadi sungai yang mengalir mengikut arusnya..
Aku ingin menjadi seorang daie... seorang mujahid/mujahidah
Mengajak kepada kebaikan dan mencegah dari keburukan..
Bersesuaian dengan perintah Allah
Aku ingin menjadi salah seorang yang memartabatkan islam di persada dunia
Aku ingin syahid di dunia agar mendapat kemuliaan di sana.. insyaAllah

Jika ada 1000 orang yang syahid di jalan Allah
Maka akulah salah seorang daripadanya..

Jika ada 100 orang yang syahid di jalan Allah
Maka akulah salah seorang daripadanya..

Jika ada 10 orang yang syahid di jalan Allah
Maka akulah salah seorang daripadanya..

"Ish' azizan au mut syahidan"

"Hidup mulia atau mati syahid"


:BERSAMA MEMARTABATKAN ISLAM DI PERSADA DUNIA:


No comments:

Post a Comment