SRIKANDI FISABILILLAH
" Perjuangan itu luas, tidak dikhususkan ke atas individu setiap jalan juang yang mesti dilaluinya"

Setiap orang ada kelebihan dan kelemahan masing-masing. Begitu juga jalan juang yang dilalui, bercorak dan tidak sama. Antara mengapa Allah menjadikan kita berbeza-beza.. hikmahnya lah kelebihan dan kelemahan yang ada dalam diri seseorang. 

Walaupun bukan meminta tapi apa yang kita lalui adalah apa yang kita inginkan. Mungkin harini kita tidak menginginkannya tanpa disedari itulah yang dipinta semalam. Dugaan terbaru untuk menjauh dari bumi mahkota tercinta. Jauh dari AlQuds. Jika dimuhasabah memang benar dulu pernah meminta untuk menjauh. Melarikan diri dari segala amanah dan tanggungjawab tanpa disedari itulah hakikat yang diri mencari. Dan hari ini sebelum sampai sebulan berada di tempat orang, jiwa gelisah resah merindui segala kesakitan di bumi al quds. Sungguh itulah sebenar2 yang diinginkan jiwa. 

Harini tatkala roh diseru untuk bertugas tapi jasad masih di gerigi batu. Jiwa seakan-akan meronta ingin meneruskan segala kesakitan semalam melalukan segala pengorbanan jalan juang. Harini memang benar diri sangat meminati badan beruniform tetapi jiwa seakan-akan tidak mampu berjuang melainkan jalan juang islam. Sungguh aku merinduimu Mujahidah.. aku rindu ingin menyarungmu!

Kehebatanmu tidak tertandingi walaupun tanpa bayaran. kegigihanmu tidak terbanding walaupun tanpa pakaian yang gah. Namun perjuanganmu, pengamalanmu buatkan jiwa meronta terlalu merinduimu. Juga pada pahlawan otai yang pernah mengajakku masuk ke perkampungan orang asli satu ketika dahulu. walaupun dicemuh, dicaci dan gagal dalam berdakwah tapi aku tetap bangga dan merindui saat2 suasana islam yang diwujudkan. aku rindukan usrah bersama para mujahidah. aku rindu untuk berpanasan di tengahan panas sebagai benteng keselamatan muslimah. Aku dengki dengan segala ketabahan yang tidak berganjak walaupun dihujan air mata rahmat. Segala yang ada padamu terlalu hebat untuk aku kenangkan walaupun hanya mampu melihat dari jauh tapi tak bermakna aku tidak bersamamu. Jiwa ini sering hilang dan sering melayang ke bumi AlQuds. 

Moga aku diberi peluang untuk meneruskan dakwah ini.. Allah jangan Kau jadikan aku asbab runtuhnya institusi islam yang dibina oleh para pejuang sejak berabad lamanya. 

Moga Terus Istiqomah
#SyahidDiHalamanAlQuds

No comments:

Post a Comment